keskiviikkona, tammikuuta 03, 2007

 

Paistinpannujupakka jatkuu

Kirje Iittalalle:
"Lähetin rikkinäisen paistinpannun palautuksena ja sain 12.12.2006 päivätyn kirjeen, jossa luvattiin uusi pannu viallisen tilalle. Onkohan pannu jo lähetetty? Ei ole ainakaan perille tullut! Kohta mennyt jo kuukausi ilman paistinpannua!"

Vastaus tuli "välipäivien" jälkeen:

Hei Kai!
Kiitos yhteydenotostasi. Pannu on lähdössä sinulle tänään. Valitettavasti jouluruuhkat varastossa ovat myöhästyttäneet toimituksia.

yst.terveisin
Sirpa Markkanen
Asiakaspalveluassistentti
Iittala Group
Astiatehdas
FIN-79130 Sorsakoski, Finland

Lähetin uuden reklamaationi ennen välipäiviä. Vastaus tuli välipäivien jälkeen. Ilmeisesti "loma-aikana" nälkäiset asiakkaat saavat tulla toimeen ilman pannujaan.

Joopasejoo. Jännä, että tuskissaan ilman pannua kiemurtelevat asiakkaat saavat pannunsa "kiireiden" jälkeen. Ketkähän mahtavat tarvita pannua kiireellisemmin?

Tuleekohan sinne varastoon kovinkin paljon viallisia tuotteita, mitkä pitää korvata asiakkaille, niin että useampikin viikko ehtii vierähtää kelvottoman tuotteen vaihtamiseen?

Kiireellisyys voi johtua siitäkin, että ihmiset ostavat laadukkaiksi luulemiaan Iittalan tuotteita niin innokkaasti, että varasto tyhjenee. Ostin itse pannuni suoraan kaupan hyllystä, joten varaston kiireet ehkä olivat jo takanapäin. En ymmärrä.

Nopeudestaan tunnettu Suomen postilaitos toimittanee pannuni huomenna lähipostiin.

[Ensin tulee tietenkin lappunen postilaatikkoon, ja sitten paketti pitää itse vaivautua hakemaan postista, vaikka tiedän, että lapsi sairastaa, ja voisin ottaa huomenna lähetyksen suoraan kotiovella vastaan. Sehän ei tietenkään käy, vaan minun pitää odottaa iltaan, että vaimo tulee töistä, ja sitten voin hakea pannun. Ja vasta sen jälkeen minulla on valmius pyöräyttää jotakin paistettua pöytään.]

P.S. Maailman suurimmankin pakettifirman toimituksissa löytyy äärimmäistä tehottomuutta. Siitä seuraavassa blogissa.

P.S. 2. Minulla ärsyttää, kun ilmiselviä valituksia ja tuotekatastrofeja ei käsitellä heti, vaan "lomien" jälkeen, ja muutenkin viikkojen viipeillä. Viimeiset rahansa pulittanut asiakas joutuu taistelemaan paistinpannustaan (50 euroa) viikkokausia.

Comments: Lähetä kommentti



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?