perjantaina, tammikuuta 05, 2007

 

Hunajamarinoitu broileri

No eihän tästä reklamaatiokierteestä meinaa päästä ollenkaan eroon. Arrrgh! Ostettiin tarjouksesta broilerin hunajamarinoituja filesuikaleita kolme pakettia (5 eur yhteensä, á 300g). Ensimmäisellä syöntikerralla vaimolle sattui kiiltävä muovinen(?) helmi ruoan joukosta suuhun. Hyvä ettei hammas katkennut! Minullakin kun hampaat reistailevat edelleenkin, niin ei oikein huvita murjoa jotakin toista hammasta repimiskuntoon. Mutta koska emme arvanneet, mistä vierasesine ruokaan oli tullut, ensimmäisellä kerralla asia jäi siihen. Ruokana oli yksinkertainen kastike, missä suikaleet paistetaan, suurustukseksi tulee banaania ja vettä. Ja toki mausteitakin. Ei kermaa, eikä Valion rytmihäiriö-sepelvaltimotauti-tuotteita.

Jokunen viikko myöhemmin söimme toisen filesuikalepaketin eri tavalla valmistettuna. Kaikki muut ainekset olivat muita kuin ensimmäisellä kerralla. Taas rusahti vaimon hampaissa!

Samanlainen "helmi" löytyi kastikkeen seasta. Nyt varmistui, että "helmien" täytyy olla peräisin broilerisuikaleista.

Tänään lähtee broileritehtaalle valitus vaarallisesta tuotteesta. En minä ainakaan halua katkoa hampaitani kurjien rustosuikaleiden kanssa. Vai mitä mieltä muut mahtavat olla suikalebroilerista?

Saapa taas nähdä, miten asia etenee. Minulla kyllä hieman jo tympäisee tämä ala-arvoisten tuotteiden ostaminen, ja tuotteiden palauttaminen, ja harmi, ja itäeurooppalainen suurpiirteisyys laatuasioissa.

Miksi vialliset ja kelvottomat tuotteet etsiytyvät minun (ja etenkin vaimoni) lautaselle? Huono karma vainoaa minua? Mitä pahaa olen tehnyt? En ymmärrä enää huonoa tuuria.

Comments: Lähetä kommentti



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?