keskiviikkona, huhtikuuta 19, 2006

 

Ammattitaitoa soneralaisittain

Kun tuossa tuli erehdyttyä laittamaan netti kotiin, niin pitihän se tilata toinen sähköpostilaatikko. Soneran nettisivuilta pääsee tekemään tilauksen, mutta kun yritin lähettää avauspyyntöä, tuli error 202. Hmmm, onpas informatiivinen virheilmoitus. No, yritin sitten asentaa Avustajan, jonka pitäisi neuvoa käyttäjäänsä. Ei onnistunut. Ehkä palomuuri oli liian tiukalla tai jotain. Soitin asiakaspalveluun, jossa sanottiin, että heidän kaikki systeemit on sekaisin ja jumissa. Kehoittivat yrittämään vielä. Eivät tienneet Soneralla, mitä error 202 tarkoittaa.

Seuraavana päivänä onnistui. Ruudulle tuli teksti: Olet onnistuneesti lähettänyt uuden postilaatikkopyynnön ja me olemme sen vastaanottaneet. Tai jotain sinne päin. Hetken kuluttua tuli sähköpostilla vahvistus tilauksesta. Siinä sanottiin, että tunnukset uudelle laatikolle tulevat nykyiseen sähköpostiini. Ajattelin, että kohta se laatikko avataan.

Viikon odottamisen jälkeen rupesi hermostuttamaan siinä määrin, että soitin asiakaspalveluun. Jonottamisen jälkeen ystävällinen naisääni kehoitti ottamaan yhteyttä teknilliseen asiakaspalveluun. Hän yhdistikin puhelun sinne. Sanoivat, että jos kerran vahvistus tuli sähköpostilla, niin pitää vain odotella rauhassa. Jaahah.

Viikko vierähti taas. Ei tunnuksia, ei lisäsähköpostilaatikkoa. Soitin vaihteeksi asiakaspalveluun, kun en saa aikaani paremmin kulumaan. Miksi ihmeessä siinä luurissa pitää soida semmoinen b-luokan elokuvan musiikki? Ääh. Tällä kertaa olinkin ovela, ja soitin heti teknilliseen asiakaspalveluun. Jälleen kerran ystävällinen naisääni. Pengottiin hieman asiaani, ja kävikin ilmi, kas kas, ettei moista laatikkotilausta näy heillä missään. Jotenkas tilaus pitää tehdä uudelleen. Minä sanoin että ei käy, koska tässä on jo odoteltu kaksi viikkoa yhtä laatikon avausta, se avataan nyt heti, rupeappas avaamaan. Ei kuulemma onnistu, pitää soittaa tavalliseen asiakaspalveluun.

Viiden minuutin visuaalittoman elokuvan jälkeen ystävällinen naisääni lupasi avata laatikon itse, mutta tunnuksia pitäisi odotella pari päivää. Minä luulin joskus kauan sitten, että tietotekniikka jotenkin nopeuttaisi asioiden kulkua ja asioimista.

Tilanne kaksi viikkoa ensimmäisen avausyrityksen jälkeen: ei laatikkoa, ei tunnuksia.

Comments: Lähetä kommentti



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?